Sayfalar

7 Şubat 2012 Salı

Çocuk Kanalı Yapma

Bu yazımda sizlere ne bir diziden ne de bir dizi oyuncusundan bahsedeceğim. Bu yazımı,  çocuklar için hazırlanan programların ve çizgi filmlerin yer aldığı bir kanal olan TRT Çocuk’tan benim gibi şikayetçi olan insanlar için yazıyorum. Malumunuz TRT Çocuk çocukların eğlenmelerini, eğlenirken öğrenmelerini amaç edinerek oluşturulmuş bir devlet kanalı! Tamam buraya kadar her şey güzel, her şey hoş. Çocuklar mutlu, onları mutlu gören aileleri daha da mutlu. Ancak anlamadığım bir şey var . Neden programların hep aynı bölümlerinin yer aldığını anlamıyorum. Sürekli yeni programlar, kaliteli çizgi filmleri izleyicisine sunmayı oldukça maliyetli bulmuş olabilir TRT Çocuk yetkilileri. Ancak reklamların haricinde vatandaştan toplanan vergilerden de iyi bir pay alan bir kanalın tekrarları bu kadar abartmasını, kaliteli çocuk programları için bütçe ayırmamasını anlayamıyorum.  Laura’nın Yıldızı, Keloğlan Masalları, Pepee, Dede Korkut Hikayeleri, Afacan ve Yedi Kafadarlar, Sid ile Bilim, Şapkada ki Kedi gibi çizgi filmlerinin en son ne zaman yeni bölümü yayınlandı hatırlamıyorum bile. Artık tüm replikler izleyici tarafından ezberlendi, aynı sahnelerde aynı espriler yapılıyor. Ne yazık ki çocuklar için geliştirici hiçbir program TRT Çocuk ekranlarında yayınlanmıyor. Çocukların hayal gücünü geliştirdiğini düşündüğüm “Canlı Serüven” ve araştırmacı yanlarını açığa çıkaran “ Tilki İpucu” programlarını bu yazımda konu dışı bırakıyorum. Diğer programlar ise kendilerini yenilemedikleri için tam bir felaket. 

2 yorum:

  1. Sana yürekten katiliyorum artik sinir olmaya basladim bende yani benim kizimda cok seviyor pepeeyi lauranin yildizini düsünsene bir 5 yasina kadar ayni bölümler yayinlansa komik yani :) süper bir paylasim.

    izlemeye aliyorum seni , güzel paylasimlar dilerim sana. bende beklerim bu arada :)

    www.nesliname.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Sen gene iyisin benim kızım 8 yaşında ve hala izliyoruz :) bloğun çok güzel. Farklı fikirler için takipteyim. Özellikle tariflerden deneyeceklerim olacak :)

    YanıtlaSil